Onderhandelingen
Zodra je telecomcontract ten einde loopt, is het sowieso nodig om een nieuw contract te onderhandelen.
Ben je ervan overtuigd dat je een goed telecomcontract hebt kunnen bedingen? We weten uit ondervinding dat dit jammer genoeg zelden echt het geval is. Het klopt wellicht dat je contract voordeliger is dan je laatste contract of dat je bent ingegaan op de beste offerte.
De kans is echter klein dat je alle leveranciers een prijsvoorstel hebt gevraagd. Je had wellicht ook niet de tijd om te vergelijken met wat telecomproviders aan honderden gelijkaardige bedrijven als het jouwe aanbieden.
Wij wel:
- Wij doen jaarlijks tientallen telecomonderhandelingen voor bedrijven als dat van jou
- We weten wat telecomproviders aanbieden aan jouw collega's
- We kennen alle nieuwe pakketten, typecontracten en technologische innovaties op de markt
- We weten welke tarieven en kortingen mogelijk zijn
- We kennen de finesse van telecomcontracten en weten welke clausules er in moeten staan en welke niet
Benchmarking
Benchmarking
Misschien bevat je telecomcontract een clausule die je het recht geeft om je contract periodiek te benchmarken. Als het resultaat van de benchmarkoefening een voldoende groot verschil aantoont, kan je het recht hebben om je bestaande contract te onderhandelen.
Voor zowel de benchmarking als de onderhandeling van je contract, kan je op ons een beroep doen.
Controle facturen
Via ons softwareplatform controleren wij of je facturen voldoen aan de voorwaarden
Wij controleren via ons softwareplatform of de facturen die je van je telecomproviders ontvangt voor je mobiele lijnen, vaste lijnen en je datalijnen voldoen aan de voorwaarden die in het contract zijn afgesproken. We kijken na of er tarieffouten, kortingsfouten of activatiefouten zijn gemaakt.
Mocht dat het geval zijn, laten we de foutieve facturen ook crediteren. Dat dit nodig is tonen we aan met deze tellers.
Telecompakketten
Telecompolicy en telecomprofielen
Aan de hand van ons softwareplatform zijn we in staat om een diepgaande analyse te maken van je verbruik en je telecomkosten. Het stelt ons ook in staat om simulaties te maken en op zoek te gaan naar voordelige alternatieven.
Dit komt goed van pas als je voor je medewerkers telecomprofielen wil opstellen of een telecompolicy wil schrijven.
De gemakkelijkste aanpak is iedereen, ongeacht zijn of haar functie, hetzelfde telecompakket aan te bieden. Maar is dat budgettair haalbaar? En wat zijn de alternatieven?
Op basis van onze analyses en simulaties kunnen we die vragen gemakkelijk beantwoorden. Een kleine aanpassing van de policy of telecomprofielen kan tot een grote kostenbesparing leiden.
Besparingen