Duidelijkheid scheppen

Het softwareplatform dat we ontwikkelden stelt onze medewerkers in staat om de contracten en de verbruiksgegevens van onze klanten te analyseren en de kosten te koppelen aan een ruim aantal parameters.

Met de enorme hoeveelheid data die we daardoor ter beschikking hebben, kunnen we vergelijkingen maken tussen bedrijven die beantwoorden aan dezelfde kenmerken. Op basis van de gegevens adviseren we onze klanten om hun telecomcontracten en het beheer van hun telecomlijnen te optimaliseren.


Simuleren op basis van concrete data

Die optimalisaties kunnen louter gericht zijn op het realiseren van duurzame besparingen, door migratie naar voordeligere pakketten of goedkopere providers, maar dat is lang niet de enige optie. Door het opstellen van doordachte telecompolicies of het samenstellen van slimme gebruikersprofielen, kunnen grote verbruikers immers flink wat onnodige kosten vermijden.

De doorlichting of benchmarking van lopende contracten brengt bovendien vaak aan het licht dat bedrijven maandelijks abonnementsgeld betalen voor diensten die ze niet meer gebruiken of voor diensten die intussen verouderd zijn en vervangen kunnen worden door innovative alternatieven.


Veranderingsprocessen op vlak van telefonie en telecom beginnen doorgaans bij het registreren van een klaar beeld van de bestaande situatie. En dat is waarmee myTelecom de voorbije jaren zijn strepen heeft verdiend.


Kevin Vanden Hautte,
Zaakvoerder myTelecom